Головна » Статті » Зарубіжна література: 7 клас » Дистанційне навчання |
Айзек Азімов «Фах». Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі Оформлення в зошиті: Двадцять восьме квітня Дистанційна робота Айзек Азімов «Фах». Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі Завдання № 1. Словникова робота. Фах – вид трудової діяльності, заняття, що передбачає ґрунтовну підготовку і є основним засобом для існування, професія. Завдання № 2. Інформаційна довідка Айзек Азімов мріяв про моральне відродження людства, про велич людини. Проте реальна дійсність вимагала від нього показати не надто гарне майбутнє. Зазираючи на кілька століть уперед, автор показує нам ті проблеми, що хвилюють людство вже дуже давно. Роздумуючи про людину і людство загалом та його майбутнє існування, Азімов розповідає про Галактику, в якій півтори тисяч заселених планет, а заселенню наступних не видно кінця. Земля є своєрідним інтелектуальним ринком для всієї Галактики, кузнею фахівців. Вона експортує стрічки освіти для спеціалістів низької кваліфікації, а також висококваліфікованих спеціалістів на інші планети. Ті ж, у свою чергу, дають Землі сировину, необхідну для розвитку її економіки. Головні засади цивілізації майбутнього – це науково-технічний прогрес та інтелектуальне керівництво суспільством, яке спрямоване на максимальне розкриття й використання на благо всього людства здібностей і можливостей кожної планети. Фантастичні припущення – лише згусток того, з чим ми зустрічаємося сьогодні або можемо зіткнутися завтра. Сполучаючи правдоподібність з вигадкою, автор твору примушує нас замислитися про серйозні речі, побачити звичне і буденне під новим кутом. Завдання № 3. Створення схеми за сюжетом твору (в зошиті) https://drive.google.com/open?id=1G1_Jgpg9QusA9HVy8lbZoWCYIyO57rSE Завдання № 4. Тема та проблеми твору. Виділене занотуйте в зошит. Тема твору — зображення системи освіти майбутнього, її переваг і недоліків та ставлення до неї людей. Цим твором письменник поставив за мету переконати читачів, що глибокі, ґрунтовні знання здатна дати тільки самоосвіта; щоб бути ерудованою людиною і правильно визначитися зі своїм професійним вибором, необхідно розвивати і вдосконалювати свої знання в різних напрямках й сферах життя. Проблематика твору: - основна мета освіти; - внутрішня сутність людини, її покликання; - місце людини в суспільстві; - людина та досягнення науки і техніки; - людина і цивілізація. Завдання № 5. Інформаційна довідка. Проблеми освіти та виховання людини не випадково постають у центрі уваги американського письменника-фантаста Айзека Азімова. Він добре усвідомлював, що від освіти, від її змісту та системи залежить майбутнє людства. Однак ще більше це майбутнє залежить від того, якою є сама людина, від її якостей, не лише інтелектуальних , а й моральних. «Яка людина - така й держава»,- писав А. Азімов, пильно придивляючись до людини, до її внутрішнього світу. Разом із митцем ми уважно розглянемо художні образи оповідання «Фах», щоб з’ясувати погляди митця на проблеми самостійного інтелектуального пошуку, здобуття знань. Завдання № 6. Вправа «Навігатор». Зачитайте портретний опис Джорджа Плейтена, поданий автором на початку твору. «Джордж мав худорляве обличчя, його риси ще більше загострилися майже за півтора року, проведених в інтернаті. І сам він був худорлявий, та в його синіх очах горів колишній невгамовний вогонь, а розпачливістю, з якою він уп’явся у ковдру, Джордж нагадував зацькованого звіра» - Що за невгамовний вогонь горів в очах Джорджа? Як розуміти цю метафору? У душі Джорджа з дитинства жила невгамовна жага знань. Найбільше його цікавила обчислювальна техніка. Це був не просто інтерес, а талант, його покликання, яке було для нього вище за все. Навіть в інтернаті для недоуків він не відмовився стати програмістом. - Чому герой нагадував зацькованого звіра? Джордж відчував себе не таким, як усі. Він був у розпачі від того, що не міг вільно жити й творити, віддатися своїй мрії. Саме тому автор порівнює його із зацькованим звіром. Завдання № 7. Прочитайте діалог Джорджа з Хейлі Омейні, поданий на початку твору і усно дайте відповіді на питання. - Що так розхвилювало Джорджа? - Поясніть причину гніву Джорджа? - Якою була позиція Омейні? Чи змирився він зі своїм становищем? - Чому Джорджа не задовольняла можливість просто читати книжки, отримувати задоволення від процесу читання, здобуття знань? - Визначте головну думку цього діалогу. Чи збігаються ваші відповіді з моїми? https://drive.google.com/open?id=1H9QYmDiFTy7vEX1IuMTwLTddSwt4bJVi Завдання № 8. Складання порівняльної характеристики героїв (можна використати електронний документ – шаблон, який пропонується, зберігти і потім надіслати разом з конспектом) https://drive.google.com/open?id=1A9o_W1wivxzeLd0qKAUPWousMLc936re Завдання № 9. Висновки Джордж мріяв про професію програміста. Він навіть готував себе до цього, самостійно опрацювавши підручники, які були досить складні. Але бажання і наполегливість були такими сильними, що юнак зумів розібратись з ними. Він робив так, як ми зараз у сучасній школі. Щоб зрозуміти програмування, він спочатку вивчав електроніку та математику. А Тревіліян особливо не задумувався над вибором свого фаху. Його цілком влаштовувало те, що його дід та батько були металургами, і він хотів продовжити їхню справу. Завдання № 10. Проблемне питання: Чи є майбутнє у суспільства з такою системою освіти, коли люди не вміють самостійно здобувати знання? Суспільство, у якому люди не вміють мислити, не приймають самостійних рішень, рано чи пізно вичерпає себе. Зовсім не достатньо. щоб у суспільстві мислили лише окремі особистості, треба, щоб усі представники суспільства були самостійними, свідомими і в здобуті освіти, і в житті. Бо лише так досягається справжня свобода і розвиток цивілізації. Багато наукових відкриттів, про які писали фантасти, стали реальністю. Світ змінюється і змінюємося ми. Можливо, дійсно, настане час, коли ми самостійно не схочемо або не зможемо вчитися, мислити… За нас все будуть вирішувати машини. «Фах» - це оповідання–застереження, в якому, використовуючи фантастику, письменник розкриває протиприродність, абсурд того, що відбувається в реальному житті, і, моделюючи події твору на майбутнє, передбачає страшну катастрофу, до якої може призвести бездуховність технізованого суспільства. Письменник вірить у можливості людини з душею створити краще майбутнє. Завдання № 11. Сфотографуйте роботу і надішліть вчтелю на перевірку на електронну скриньку: ilona.derusova@gmail.com Дякую за роботу! | |
Переглядів: 2258 | |
Всього коментарів: 0 | |