Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Зарубіжна література: 8 клас » Дистанційне навчання

В.Шекспір Сонети № 66, 116, 130. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба.

Вільям Шекспір Сонети № 66, 116, 130. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини.

 

Завдання 1. Перегляд відеоролика про життя і творчість В. Шекспіра

https://drive.google.com/file/d/19sJd-uK-7h3tcgyOWkkT80fD3oBrgL05/view?usp=sharing

Завдання 2. Під час перегляду створіть 3 запитання, які б ви хотіли б задати митцеві.

Завдання 3. Запис в зошиті.

Творчість Шекспіра поділяють на 3 періоди:

1) 1590-1600 рр. — «оптимістичний».

Були написані комедії, основною темою яких була віра в життя та сили людини. «Приборкання норовливої», «Сон літньої ночі», «Багато галасу даремно», «Дванадцята ніч» та ін. Історичні хроніки.

2) 1600-1608 рр. — «трагічний».

Створені шедеври в жанрі трагедії «Гамлет», «Король лір», «Макбет».

3) 1609-1612 рр. — «романтичний»

Трагікомедії з щасливим фіналом «Зимова казка», «Буря».

Усього написано 37 п’‎єс, 2 поеми та 154 сонети.

Завдання 4. Теорія літератури

    Перу Шекспіра належить низка сонетів, визнаних вершиною ліричної поезії доби Відродження. Англійські митці видозмінили класичний італійський сонет, Іноді цю форму називають шекспірівською, оскільки саме завдяки Шекспіру вона остаточно утвердилася в літературі. Традиційно класичний італійський сонет поділяється на дві частини: перша - це зав’‎язка (два катрени), друга - розв’‎язка (два терцети). Тим часом англійський сонет складається з трьох катренів і фінального двовірша: abab cdcd efef gg.

   Шекспірівський сонет відрізняється від італійського не лише будовою, але й композиційним наповненням. У Шекспіра двовірш є не так розв’‎язкою, як «висновком» до ліричних катренів. Митець, щоправда, не завжди дотримувався обов’‎язкової схеми. Наприклад, його 126-й сонет складається з дванадцяти, а не із чотирнадцяти рядків.

Завдання 5. Робота з підручником (стор. 195-197 пункт 4.3.4.)

Завдання 6. Прослухайте сонет № 66

https://drive.google.com/file/d/1STn0Bdkn_eun7b5IElnsUAjDlVlMV4yv/view?usp=sharing

Завдання 7. Аналіз прочитаного сонета № 66.

  • Яка тема прочитаного сонета? (Філософські роздуми про життя)
  • Яким ліричний герой бачить світ?(На думку ліричного героя, у світі панує багато зла, яке йому здається нездоланним)
  • У чому виявляється це зло?  (В усьому: у приниження чеснот, у фальші, у глум ленні над дівочою честю, у зраді, у тому. Що мистецтво підвладне владі, у відсутності порядності)
  • Які почуття переповнюють ліричного героя? (Розчарування, бажання померти через неможливість жити у несправедливому, недосконалому світі)
  • Що відбувається у реальному світі ліричного героя? (Позитивні якості не цінуються, все постало з ніг на голову, тепер справжні цінності нікому не потрібні)
  • Що спонукає героя жити? ( Лише почуття до друга, який є радістю у житті героя, і змушує його нести життєвий тягар)

Завдання 8. Виразне читання сонета № 116 і коментаря до нього (стор. 200-201)

Завдання 9. Виразне читання сонета № 130 (стор. 201)

Завдання 10. Аналіз прочитаного сонета № 130.

  • Якою постає кохана в сонеті В. Шекспіра? (Звичайною земною жінкою. В ній немає нічого божественного)
  • Що кидається у вічі в портреті коханої» («Мов з дроту чорного коса густа»,  «білосніжні пліч її овали»).
  • Які художні засоби використовує автор? (Порівняння: мов з дроту чорного коса густа, корал ніжніший за її уста, дише так вона, як дишуть люди; антитеза: не знаю про ходу богинь із неба,  а кроки милої - цілком земні; анафора: і дише так вона…,  і голосу її рівнять не треба…, і все ж вона – найкраща поміж тими…; епітети: білосніжні пліч овали, з дроту чорного, диких трав)

Завдання 11. Використовуючи прийом мнемотехніки, створіть свою «шпаргалку» до вивчення одного з трьох сонетів

Сонет № 66:

https://drive.google.com/file/d/1RNz5MuM41YwUwHjD9h2XqB163KORBSpG/view?usp=sharing

Сонет № 130:

https://drive.google.com/file/d/1aXYPekm5y4HNKUqUbNRjxiq_Omk9FGmH/view?usp=sharing

Завдання 12. Український Мотив

    Чимало вітчизняних письменників перекладали драматичні твори Шекспіра. Серед них були П. Куліш, М. Старицький, Ю. Федькович, Леся Українка, Панас Мирний, М, Драгоманов, М. Кропивницький. Ці роботи помітно позначилися на розвитку української літературної мови. Згодом високохудожні переклади Шекспіра здійснили М. Рильський, Борис Тен, М. Бажан, В. Мисик, Д. Паламарчук. Засновником наукового шекспірознавства в Україні є І. Франко.

Завдання 13. Літературний диктант.

1. Шекспір - видатна особистість доби ____________

2. Вірш, який складається з 14 рядків - ____________

3. Існує дві класичних схеми сонетів - ____________

4. Шекспір написав______ сонетів.

5. Класичний англійський сонет складається із трьох ____________ та одного ____________

6. Традиційно всі сонети В. Шекспіра поділяються на ____________ групи.

7. Найвищою для Шекспіра, як поета доби Відродження, є ____________ дружба.

8. Шекспір описує свою кохану як ____________ жінку.

9. Сонети В. Шекспіра - не розповідь про конкретні стосунки, а історія ____________

10. Образ друга в сонетах Шекспіра – це ____________

11. Сонети В. Шекспіра українською перекладали ____________

12. Тема сонета 66 ____________

Завдання 14. Вивчіть напам’ять сонет В. Шекспіра (на вибір)

Презентація до уроку:

https://drive.google.com/file/d/1iSe7E9Q0FoT5uDNDw05WNMKURqXQuXLi/view?usp=sharing

 

Категорія: Дистанційне навчання | Додав: Ilona_Derusova (25.01.2021)
Переглядів: 3060 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar